سرعة القذف


بسم الله الرحمن الرحيم

العلاج النهائى لسرعه القذف النتاجة عن وقف تعاطى الترامادول او سرعه القذف النتاجة عن اى سبب عضوى او نفسى

هتكلم عن اهم مشكله بيعانى منها المقلع عن عقار الترامادول و هى سرعه القذف بعد الاقلاع 

مبدأيا هشرح بشكل مبسط و عام  سبب المشكله ان الجهاز العصبى بعد الاقلاع بيكون فى حاله عدم استقرار لمده عدة اشهر لا تتجاوز 6 اشهر و بتختلف الاعراض حسب كل شخص وكميه التعاطى لهذا السم  (الترامادول) و عوامل اخرى


ناس كتير بتسألنى انا اقلعت عن الترمادول بس عندى مشكله سرعه قذف بشكل رهيب دى حاجه طبيعيه و مؤقته و ما تقلقش انا جايبلك الحل النهائى للمشكله دى : 


دى المادة الوحيدة الموافق عليها من قبل منظمة الصحة العالمية لعلاج سرعه القذف  وده اول علاج فعال فى سرعه القذف هو للاسف نازل متأخر شويه بس علشان الدواء بيتعمله ابحاث و اختبارات قبل ما ينزل و يتوافق عليه دوليا بس الحمد لله انه نزل علشان يلحق الناس من ادمان الترامادول علشان يحله بيه مشكله سرعه القذف

المادة لسه جديدة و متوافق عليها قريب و الى عاوز يعرف اكتر ممكن يعمل سيرش فى جوجل عن هذه المادة و نسبه نجاحها فى علاج سرعه القذف بنسبه تفوق مخدر الترامادول و هى مادة امنه و مش مخدر و مش ادمان و دى اهم نقطة  و الكلام ده موجه للناس الى بتاخد الترمادول بحجه اطاله العمليه الجنسيه  خلاص ما عدش فيه حجه جايبلكم علاج فعال بنسبه 100 % و نتايجه احسن من الترمادول الى بيسبب الادمان 

طيب ناس هتسأل ايه اسم الدواء الى بيحتوى على مادة الدابوكستين ؟
فى مصر في دواء لسه نازل قريب اسمه جويبوكس Joypox 
ده العلاج الفعال

و ده موقع الدواء لتفاصيل اكتر و ممكن تعملوا سيرش على جوجل على اسم المادة الفعاله او اسم الدواء
http://joypox.com/ar/index.php

صورة للدواء
علاج سرعه القذف

و ده كمان فيديو للمنتج


باقى الموضوع هيبقى فى صورة سؤال وجواب علشان يكون بشكل اوضح و اسهل لكل الناس

العلاج ده تأثيرة بيظهر بعد اد ايه ؟
من اول استخدام 

اعراضه الجانيه ؟
ممكن يحصل فى بعض الحالات شعور بسيط للقىء او الغسيان غير كده مالوش اى اعراض جانبيه و ما بيفضلش فى الجسم لمدة طويلة و الجسم بيتخلص منه بسرعه

هل الدواء امن بنسبه 100 % ؟
الدواء امن  و ما يميز المادة الفعاله انها علاج زى اى علاج لا يسبب الادمان بعكس الترامادول الذى يسبب الادمان و يعتبر من المخدارت

هل الدواء له محاذير طبيه ؟
ايوه طبعا
يجب تناوله بحذر في مرضى الكلى من الدرجة البسيطة و المتوسطة و لا ينصح باستخدامه في مرضى الكلى من الدرجة الشديدة
يجب تناوله بحذر في مرضى الكبد من الدرجة البسيطة و المتوسطة و لا ينصح باستخدامه في مرضى الكبد من الدرجة الشديدة
و برده مرضى القلب فى الحالات الشديدة

الجرعه و طريقة الاستعمال ؟
الجرعه عم طريق الفم مع كوب ماء و على معده فارغه قبل العمليه الجنسيه بساعه ونصف الى ثلاث ساعات للحصول على افضل النتائج

الجرعه نصف قرص 30 ملى جرام او للحصول على اقصى مفعول يتم بلع قرص 60 ملى جرام

هل يمكن استعمال الدابوكستين مع الفيجرا او المنتجات الاخرى لضف الانتصاب ؟
مافيش تفاعل دوائى مع الفيجرا و الدابوكستين و بينصح بأستخدام الاتنين فى حالات ضعف الانتصاب و سرعه القذف 

نصائح للحصول على اقصى النتائج ؟
نصائح عامة
  • حاول انك تكون مش مجهد 
  • حاول ما تاكلش اكل دسم قبل العمليه الجنسيه
  • تجنب الكحول و السجائر قبل العمليه الجنسيه

الادوية و الحلات  الى ما تنفعش مع الدواء ؟ مهم جدا جدا تجب الحاجات دى
الترامادول
مضادات الاكتئاب من نوع
(SSRIs) selective serotonin reuptake inhibitors
حالات قصور الكبد و الكلى و القلب الشديدة
سعر الدواء ؟
الدابوكستين فى العالم غالى جدا بس هنا فى مصر بينتج بسعر ارخص بكتير من اى حته فى العالم و نفس النتيجة
الجويبوكس سعره فى الصيدليات 30 جنيه مصرى مكون من 3 اقراص كل قرص 60 ملى جرام ممكن تاخد نصف القرص للعمليه الجنسيه و للحصول على اقصى النتائج و اطول فتره جماعه بيتم اخذ القرص بالكامل

اجيب منين الجويبوكس ؟
من اى صيدلية فى اى مكان فى مصر
و اخيرا ما هى النتائج المتوقعه للدواء ؟
اطاله مدة الجماع للاربع مرات ازيد و بتزيد من قدرتك على التحكم فى القذف مش بس تأخيرة بمعنى ان الشخص بيكون متحكم فى مده العملية الجنسية و النتجية بتظهر من اول مرة


و اظن كدا المشكله اتحلت سواء كان شخص بيعانى من سرعة القذف لاى سبب من الاسباب سواء كان الاقلاع عن تناول الترامادول او مشكله عضويه او نفسيه لشخص عادى

واى استفسار انا تحت امركم و اسألكم الدعاء

د. احمد مدونة الترامادول


هناك 47 تعليقًا:

  1. ربنا يباركلك يا دكتور مع اين عمري ما جربتش السم ده
    قبل كذه ولا عمري ما أختو بس عرف معلومات كتير عنه
    ربنا يشفي الناس كلها والله كل رسالة مكتوبة حسيت إن
    اللي كاتبها أخويا أو أختي ودعتلهم جميعا وتمنيت تعافيهم
    ربنا يهدي الجميع ويشفي الجميع

    ردحذف
  2. لو سمحت الترامادول بيفضل فى الدم مدة أد إية , وفى حاجة بتخفى أثرة من تحليل المخدرات

    ردحذف
    الردود
    1. الترامادول بيفضل فى الدم لمدة 12 الى 14 ساعة اما فى البول من 2 الى 4 ايام وهناك حالات بيستمر لمدة اسبوع حسب كمية المتعاطى والفترة الزمنية

      حذف
  3. العفو انا هنا فى خدمة الناس كلها و ربنا يعافى كل من اصاب بهذا السم

    ردحذف
  4. الترامادول بيختفى اثره فى وقت قليل و برده على حسب الكمية تقريبا اسبوع

    ردحذف
  5. انا بقالي كتير اوي داخل ف 4 سنين مدم للترامادول وبسبب صحبه السوء حسبي الله ونعم الوكيل وانا كنت طالب ف كليه عسكريه وكنت معرض ف اي لحظه للفصل الفضيحه وربنا كان بيسترها اوقات التحاليل وكنت بقدر اهرب من التحاليل وتبديل التحاليل ف الكليه وف اختبار نهائي خدمه بتاعي اطريت اني لازم التحاليل ده اعملو مباشر قدام عسكري يعني من غير كسوف شايفني كويس وقدرت ابطل قبلها بشهرين وعشت اسبوعين بجد جحيم وعدور عليا بمساعده ابويا وامي واخواتي وكانت ده ف اول فتره ليا ف الترامادول ف سنه تالته ورابعه يعني مكملش سنه ونص ورجعتلو تاني لاني مكنش عندي عزيمه ابطلو الزفت ده المم رجعتلو واتخرجت واستلمت شغلي وشوفت عذاب وحياتي بتنسحب مني وبضيع مني اوي وقررت بعد سنتين ونص اتعالي مع العلم ان الكميه بتوصل اليوم 3 اقراص القرص 225 يعني 675 واحيانا 700 مل المهم قررت اني ابطل واخدت اجازه من شغلي لاني من غيرو بتعذب وممكن اعمل مشاكل وخصوصا ان شغلي محتاج اعصاب وتحكم .. استنت بالانترنت والمقالات الي موجوده والكل اجمع اني ابعد تدريجي عن السم ده دلوقت انا وصلت اني باخد قرص كل 21 ساعه مع العلم ف الايام العاديه كنت باخد الجرعه دي الي هيا من 2 ل3 اقراص ف الفتره دي حاليا وصلت للجرعه دي ومن بكره هبتدي اني اقلل 50 مل انا المشكله بتعتي ومحتاج حلها ورأي يفيدني انا مبنمش خالص مش طايق نفسي طبعا لو قولتلك ممكن الاسبوع يعدي عليا لوحدي مش عاوز حد جمبي وان اجازتي خلاص يومين وتخلص وهكون ف شغلي تعبان ولغايه موصل لاقل جرعه ممكن عندها اقدر اقطعو تماما تبقي الجرعه كام وانا عاوز اقطعو باقل تعب ممكن اتعرضلو للظروف الي انا شرحتها وياتري ينفع اخد اي انواع مهدئات او اي انواع تهدئه ؟؟ ارجو الرد

    ردحذف
    الردود
    1. اخبارك ايه دلوقتي يا باشا

      حذف
    2. كتر من شرب اللبن والبيض وممكن تاخد مهدي نيت قالم

      حذف
  6. تعليق 5 : انت وصلت لانجاز انت مش واخد بالك منه انك نزلت ل حبايه كل 21 ساعه ده انجاز كبير خلاص انت اتخلصت من 95 من المهمة بكره ان شاء الله خد نص و بعده نص و بعده ربع و بعده ربع و بعده خلاص وقف و احمد ربنا ان جرعتك مش كبيره و كل الاعراض الى انت حاسسها دى هتختفى فى كام يوم بالظبط و كل يوم اقل من الى قبله اتمنى ربنا يوفقك فى حياتك و مستقبلك و ابتعد عن السم ده نهائيا

    ردحذف
  7. ربنا يتوب عليك منه ده شر وانا لسة مبطلو قريب بعد ما كنت معاه تلاثة سنين هو عايز عزيمة قوية لمدة 3 شهو وبعد كدة هترتاح خالص وترجع طبيعى توقيع اخوك ف الله

    ردحذف
  8. السلام عليكم اخوتي فاللله
    ازيك يا د/احمد ازيك يا سالي وانت يا هيما بصراحة انا بتغاضة الزفت ده ولاكن لما قريت كل حاجة اخد الكل مثال وخصوصا سالئ وياريت التواصل انا ياخد 3ونص تامول ابيض ومن بكر جخفض الجرعة اخوكو مازن سرحان

    ردحذف
  9. انا بتعاطى السم ده من حوالى ثلاث سنوات وباخذ حوالى قرص 250 فى اليوم
    وعزمت ان اترك هذا السم ---- واقلعت عنه مره وحده --- ودخلت لليوم الثالث ---
    والان انا فى حالة اسهال شديد غثيان - قلق ومتوتر ---
    انا خايف من حالتى دى -- ولكن عاذم على تبطيله نهئيا ان شاء الله

    ردحذف
  10. تعليق 7 : خلاص فاضلك يوم او اتين بالظبط و هتلاقى الاعراض دى اختفت و هتبقى بنى ادم جديد ما اتخافش ابدأ انت وصلت ل 98 % من المهمة
    و مبروك مقدما

    ردحذف
  11. انا عندي مشكله سرعه القذف

    ردحذف
  12. عاوز اعرف الفاصل بين الاقلاع واخد الجيوبوكس

    ردحذف
  13. بجد دة وهم كبير .. انا بقالي 3 سنوات بأخد العقار دة بجرعات عالية و فجاة قولت أتوقف عنة .. الموضوع كلة أسبوع ... أة بتبقى ذي الزفت في الاسبوع دة بس بتتولد من جديد ... صدقنى كل حاجة في حياتك بتتغير بعد التوقف عنة .. الحمد للة . يا جماعة هو أسبوع و بتبقى أنسان تاني !!

    ردحذف
  14. السلام عليكم .. لي سؤال ..
    لو استخدمت التامول باقل مقدار ربع حباية 50م مثلا كل بضعت ايام ثم بمجرد شعوري ان جسدي تعود عليه واحتاج لجرعة اكبر اقلع عنه لمدة اسبوع او اثنان ثم اعود له مرة اخري وهاكذا .. هل بعد فترة اسبوع من الاقلاع مثلا يعود تأثير العقار مرة اخري كأول مرة استخدمه فيها ؟.. ام ان الجسم يكون كون مناعة دائمة منه ولا يمكن تغييرها ويتحتم زيادة الجرعة لأحراز تاثير ؟.. علما انه موصوف لي من قبل الطبيب واخبرني ان استخدمه عند الضرورة فقط وباقل كمية

    ردحذف
  15. انا يا دكتور باخد كل يوم نصف قرص 225جرام ومش عارف ابطله وممكن اعد يوم او اتنين من غيره بس ازيد عن كده ابقا مخنوق وجسمي واجعني اعمل ايييييييه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ردحذف
  16. انا بقالى 28 يوم مبطل بس عندى سرعه قذف رهيبه تقريبا بعد 30 ثانيه من الاثاره هل ده طبيعى ولا ايه

    ردحذف
  17. تعليق 11 : حاول تاخد الدواء المكتوب فى الموضوع ده كويس و ناس كتير اتحلت المشكله عندنا مع العلاج

    تعليق 12 : الفاصل اسبوع او اسبوعين

    تعليق 13 : صدقنى ان فى ناس ما بتقدرش تستحمل الاسبوع ده و بيحصل عندهم انتكاسه لان قدرات و عزيمه الناس مش زى بعضها ولكن احنا بنعمل الى علينا علشان الناس تقدر تبطل و نساعدهم و ربنا يتوب على الناس من السم ده

    تعليق 14 : عموما هو الترامادول ماده تسبب الادمان مع الاستخدام حتى لو قرص واحد بيبقى ليه اعراض انسحابية اقرأ النشره كويس و اسأل الطبيب هيقولك طريقة استخدامه بس الخوف ان يكون فى اساءه استخدام الدواء الى ممكن تخلى المريض يستخدمة غلط علشان يعمل بيه دماغ ده طبعا راجع لشخصية الموصوف له الدواء و حاول ما تستخدموش كتير ولا حتى على فترات متباعده و استبداله بمسكن اخر لا يسبب الادمان زى الفولتارين

    تعليق 15 : فى فترة الاقلاع بيبقى فى الاعراض الانسحابيه و ده من الطبيعى بعد اليومين دول زود عليهم يومين كمان و هتلاقى الموضوع اسهل بكتير و خلى عندك عزيمه و انصحك انك تقرأ التعليقات الموجوده فى المدونة و هتلاقى ناس قدرت تبطل السم و بالتوفيق

    تعليق 16 : ما تقلقش ده طبيعى اصبر فترة من 3 الى 6 شهور بالكتير علشان الموضوع يرجع زى الاول ان شاء الله و ممكن تستخدم الجوى بوكس علشان تتغلب على سرعه القذف

    ردحذف
  18. انا جربت الجوي بوكس وعندي مشكلة معاه.. بحس بغثيان شديد وببقى على حافة القيء وبعد مااخدت نص قرص بكام ساعة كنت رايح الشغل لقيتني بنام على نفسي كان حد بيقفل عيني وانا فاتحها بالعافية ده غير اني فضلت اتاوب كتير اوي.. معقول كل دي اعراض جانبية للجوي بوكس؟ ولو فضلت اخده كل مرة هيحصلي كده؟

    ردحذف
  19. انا جربت الجوي بوكس وعندي مشكلة معاه.. بحس بغثيان شديد وببقى على حافة القيء وبعد مااخدت نص قرص بكام ساعة كنت رايح الشغل لقيتني بنام على نفسي كان حد بيقفل عيني وانا فاتحها بالعافية ده غير اني فضلت اتاوب كتير اوي.. معقول كل دي اعراض جانبية للجوي بوكس؟ ولو فضلت اخده كل مرة هيحصلي كده؟

    ردحذف
  20. السلام عليكم ازيك دكتور انا كنت بدخل هنا من فترة وكنت طبعا بتعاطى الزفت دة بس قريت تجارب ناس كتير هنا وقريت طبعا كلامك لحل مشكلة الادمان وبجد استفدت كتير ومن كلامك ومن تجارب الناس اللى نجحو يبطلو فعلا بطلت انا كنت بخود حوالى من 3 الى اربع اقراص لمدة سنة ونص وفعلا نجحت انى ابطل وبطلت مرة واحدة مش بالتدريج بس المشكلة انى بعد ما بطلت لمدة شهر رجعت تانى واخدت لفترة خمس شهوروبطلت تانىوبردة رجعت انا صدقنى مشكلتى مش انى ابطل انا عارف ببطل ازاى كل الحكاية عزاب 3 او اربع ايام وعارف انهم لازم يعدوومش هكدب لو قلتلك انى بعتبر دور برد جامد وعارف انو لازم يعدى انا مشكلتىمش انى ابطل الزفت دة مشكلتى انى ازاى مرجعش لية تانى انا من بكرة هبعد عنو تانى وعارف انى هقدر بس اللى مش عارفة هرجع تانى والا لا

    ردحذف
  21. عل الجري بوكس موجود في الكويت واتمنى الرد ع هذا الايميل kuuw33@hotmail.com

    ردحذف
  22. هل الجوي بوكس موجود في الكويت ارجو الرد ع هذا الايميل kuuw33@hotmail.com

    ردحذف
  23. هل تستطيع اخذ الجوي بوكس مع اي مسكنة الم غير مخدر او مخدر الترامال انتاج الماني حجم ١٠٠ مرتين في اليوم صباحاً ومساءً وهل يوجد اعراض له مع الترامال

    ردحذف
  24. بدأت المحادثة اليوم
    11:51 مساءً
    Ẵħmệd Nằssĕř Sħâħtâ

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة _

    مشكلتى يا دكتور وارجو المساعدة انى كنت اتعاطى الترامدول من فترة حوالى سنتين لدرجة انى وصلت لدرجة التوهان وكانت الجرعة حوالى 4 حبات 225 ولكنى الان توقفت عن التعاطى من حوالى شهران ولكن .....اشعر بان حياتى ليست طبيعية فى اول شهرين كنت تائها ولا اتكلم الا قليل جدا ولكن الان تحسنت ولكن - تغير في القدرة علي فهم الكلام المنطوق أو المكتوب أو محتوي ومعني الجمل.

    ، أو صعوبة في نطق الكلام المراد التعبير عنة والرد بكلمات أخري ليس لها معني.. ليس دائما قصور في القدرات الأدراكية والتعبيرية الأخرى مثل القراءة والكتابة والحساب علي الرغم من تعلمهم قبل الإصابة الدماغية ليس دائما

    ارجو الرد يا دكتور وبماذا تنصحنى وماذا افعل الان فانا لا اقدر على كسب المال ولا احد من اهلى يعرف ما انا بة انا حالتى الان ليست كا السابق هل ساتحسن مع مرور الوقت واعود الى طبيعتى ام ساظل هاكذا او ماذا افعل وانا ادخن هل اتوقف عن التدخين ام ماذا لانى خائف ان اتوقف فيزيد تعبى ارجو الرد يا دكتور مع العلم ااتا الذى كتبت هذا الكلام

    ردحذف
  25. السلام عليكم انا نبيل يا دكتور انا باخد الترمادول من الضغط النفسي والاكتئاب مش لاقي مهدئات ليها نفس التأثير تنصحنا بمهدئ اعصاب ايه ؟

    ردحذف
  26. الترمادول يصيب الجهاز العصبى ويدمر المخ

    ردحذف
    الردود
    1. نعم يصيب الجهاز العصبى

      حذف
  27. مساء الخير انا مدام سارة زوجى بقالة 6سنين بياخد الترمادول بجرعات هائلة وصلت لشريط ونصف وكانت بتحصلة تشنجات بستمرار وعالجتة 3مرات ومع ذلك رجعلة تانى وانا نفسى اعالجة لان زوجى سنة صغير27سنة وعلطول تايه وعصبى وصعب التعامل معة وعندنا طفلين اتوسل اليك اقلى اعهل اية

    ردحذف
  28. لو سمحت يادكتور عندى سرعة قذف ولم اتعاطى هذا السم
    هل دواء الجيوبوكس علاج مؤقت لسرعة القذف ولا هو علاج ينهى على سرعة القذف نهائيا

    ردحذف
  29. تكرار الجرعة يوميا يسبب مشاكل
    شكرا

    ردحذف
  30. هل له تاثير علي الرغبه الجنسيه ومالعلاج

    ردحذف
  31. هل ينفع الجويبكس مع مريض ضغط ولو تناول اقراص صداع نصفي ينفع ياخده وهل ممكن يوضع بالعصير ولا لازم يبلع القرص

    ردحذف
  32. جربته وفشنك السيبرالكس كويس شويه وجربت حاجات تانيه كتير بس التيمو الملك

    ردحذف
  33. جربته وفشنك السيبرالكس كويس شويه وجربت حاجات تانيه كتير بس التيمو الملك

    ردحذف
  34. لو سمحت انا ازاي احكم اني عندي سرعه قذف ام لا ؟ هو في فتره العلاقه ككل ممكن تقعد نص ساعه من مداعبه وهكذا لاكن في وقت الايلاج المباشر تكون الفتره دقيقه في المتوسط تزيد بنسبه بسيطه او تقل بنسبه بسيطه ، فهل هذا سرعه قذف تتوجب العلاج ؟

    ردحذف
  35. السلام عليكم يا شباب أنا كونت متابع من ٣ سنين للمدونه وكانت سبب اني اقلعت عن الترامادول ولكن مع الوقت الواحد الواحد انتكس ورجعت تاني للاسف ولكن الحمد لله وقفت بقالي ٣ شهور والحمد لله بدون مصحات ولكن بخبرات المدمنين المتعافين وبدات اشارك في اجتماعات المدمنين برعاية منظمه المدمنين المجهولين ولله ياشباب اهم حاجه التقرب من لله ثم المشاركه احنا بنلجأ للمخدرات لاخفاء عيوب فينا لازم اراده وعزيمه وامل

    ردحذف
  36. هل الجيبوبكس يوجد به ماده مخدره عند التحاليل

    ردحذف
  37. هل الجيبوبكس يوجد به ماده مخدره عند التحاليل

    ردحذف
  38. ممكن الاقلاع بالعزيمة مع التدرج في الكمية بالتقليل منها ثم الاقلاع عن تناوله تماما والصبر اول يوم وتاني يوم وتالت يوم وبعدها تكون طبيعي مع الاكثار من شرب السواءل وكل يوم يمر عليك بعد كدده تشعر بتحسن شديد وهذا عن تجربة بعد ادمان للترمادول اكثر من عشرسنوات واتمنى الشفاء للجميع

    ردحذف
  39. انا ليا حوالى سنين يتعاطى ترامادول نصف قرص 250م فقط لعملية الجماع ولا اتعاطاه ابدا إلا لهذا الأمر ولااتذكره مطلقا فهل هناك ضرر من استخدام نصف قرص 250م مرتين فى الأسبوع أو ثلاثة

    ردحذف
  40. أين يباع بالكويت. جوبيوكس

    ردحذف
  41. انا باخد التامول الأبيض بدأت الأول بربع حباية وحاليا وصلت لمرحلة الحباية الكاملة بس ده بيكون من الأسبوع للأسبوع وقت العلاقة وجربت الجوى بوكس وكل الأدوية المماثله ليه فى السوق مش زى مفعول التامول لغاية ما اخدت الحباية ال٦٠ ميلى وبرضو مش نفس المفعول ايه الحل يا دكتور

    ردحذف
  42. حضرتك انا عندي حساسيه من الفلوموكس والما اخدت جيوبوكس حسيت اني دخلت بدور الحساسيه واخدت مضاد الحساسيه هل هناك تفا٦ل بين الدوائين مع العلم اني اخدت ديبوجوي وهونفس الماده الفعاله وهي الدابوكستين
    هل يوجد حل
    افادكمالله

    ردحذف
  43. يادكتور الماده الفعاله بتقعد اد ايه في الجسم يعني بعد اخذ الجرعه بست ساعات يبقي فيه مفعول

    ردحذف